keskiviikko 13. marraskuuta 2013

Se on korkattu!



Nimittäin glögikausi!
 



Viime sunnuntaina aloitimme glögikauden hieman juhlavammin koko perheen voimin. Glögi oli kylläkin ihan "lähikaupan juomaa" ilman minkäänlaista terästystä ja pojalle laitoin lämmintä mehua. Vein juomatarjoilun tunnelmavalaistuksineen oikein olohuoneen puolelle.
 
 
 

 
 
Nautiskelimme lämpimistä juomista ja lisukkeista. Minä en henkilökohtaisesti pidä mantelilastuista, mutta sitäkin enemmän rusinoita. Joulupipareita meillä syödään ihan kiitettävästi, eikä aina edes pelkästään jouluna. Nämä joulupiparit olivat myös ihan kaupasta ostettuja...ja hyviä sellaisia.
 


 

Nyt kun glögikausi on korkattu, on tätä hupia tullut tehtyä useampana iltana. Eilen otin puolen tunnin "aikalisän" itselleni; laitoin villasukat jalkaan, lämmintä glögiä ja istuin hetkeksi katsomaan uutisia. Täydellisen tunnelman olisi luonut vielä hienoinen lumisade...mutta ei näillä lämpöasteilla.
 
 
 
Minulla ei ole henkilökohtaista mieltymystä johonkin tiettyyn glögiin. Olen kuitenkin enemmän ehkä perinteisemmän glögimaun kannattaja, merkillä ei nyt niin väliä. Haluaisin maistaa myös niitä Alkossa myytävistä ns. vuosikertaglögejä. Ainakin tänä vuonna pullot ovat ulkoisesti hienon näköisiä. Voi olla, että tarjonta on jo loppu, ennen kuin tämä "tätsy" ehtii siihen kauppaan...taidan siis tyytyä lähikaupan tarjontaan.
 
Vaikka minä kannan glögiä litrakaupalla meille kotiin, jossain vaiheessa minulle tulee se totaalinen kyllästyminen. Meillä mies käyttää glögiä (ja niitä glögin loppuja) myös riistalihan marinoinnissa ja voinkin sanoa, että glögistä tulee lihalle hyviä uusia makuja. Kannataa kokeilla.
 
Kohta ollaan jo marraskuun puolessa välissä ja huomenna aion siirtyä talvikauteen ts. käyn vaihdattamassa autooni talvirenkaat. Pihalla pitäisi vielä vähän fiksailla nurkkia (ehkä viikonloppuna) ja sen jälkeen talvi voisi minun puolestani vaikka tulla. Ja jos tulisi sitä luntakin.
 
 
 
 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti