torstai 7. marraskuuta 2013

Ihan vähän vain...


Marraskuisen sateen keskellä olen uskaltanut vähän tunnelmoida joulusta. Ihan vähän vain. Pari viikkoa sitten ostin yhden joululehden itselleni ja olen ehtinyt muutaman kerran selata sitä. Ideat eivät ole tosin vielä päässeet toteutumisasteelle.





 
Näissä ilmasto-olosuhteissa fiilistely on hieman hankala, kun vettä tulee taivaan täydeltä eikä pakkasesta, saatikka lumen tulosta, ole tietoakaan. Minun joulufiilistelyt alkavat kuitenkin joululehtiä selaamalla. Toistaiseksi olen ostanut vain tämän yhden, mutta tunnustan, että tässä eräänä iltana selasin myös vanhja joululehtiä.
 






Rakastan joulua ja sen tunnelmaa. En kuitenkaan tunnustaudu jouluruokien parissa häärääväksi "jouluhirmuksi", vaan enemmänkin nautin joulun esteettisen puolen toteuttamisesta...ja tietenkin joulumusiikista.
 
 
Olen muutaman jouluna aloittanut kodin koristelun hyvissä ajoin ennen joulua. Näin kauniista kodista ehtii nauttia edes vähän pitempään. Tosin melko pian joulun jälkeen laitan koristeet takaisin varastoon ja jäljelle jätän valosarjoja ja kynttelikköjä. Näin ajattelin toimia tänäkin vuonna.
 
 
 



Meidän perheessä joulunaika jakaa mielipiteitä 2-1 joulun puolesta; mies inhoaa jouluhössötystä ja odottaa aikaa, jolloin voidaan tehdä "pakomatkan" ulkomaille. Minä ja poika haluamme taas ehdottomasti viettää kotijoulua. Ainakin toistaiseksi mies on tyytynyt tähän päätökseen, mutta joskus tulevaisuudessa tulemme varmasti kokeilemaan joulun viettoa jossain kaukana. Siis joskus.
 
 
 
Tänään kaupassa mukaan tarttui ensimmäinen glögipurkki. Tätä joulutunnelmaa (tai -hössötystä) siis viritellään täällä...ihan vähän vain :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommenttia:

  1. Ihanaa, että löytyy vielä reippaita Joulun kannattajia!! Kaikki sitä hössötystä moittivat, mutta mukana ovat! Ostin tämän vuoden ensimmäisen joululahjan elokuussa ja nyt on neljälle henkilölle lahjat paketointia vaille valmiit, lopuille (reilulle kahdelle kymmenelle) on lahjalista valmis, ainakin melkein. Jouluvalot pitää laittaa vasta joulukuussa, mutta kynttelikkö on jo parvekkeella, ja on kaunis, ja lämmittää (mieltä) kun ulkona sataa, tuulee ja on säkkipimeää, eli on normaali marraskuu. Laita uusia vinkkejä joulukoristeluun, viime jouluna laitoin ideasi pohjalta verhon taakse valot. Oli tosi kaunis ja tunnelmallinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa vaan!
      Kadehdin tuota joululahjojen ostotehokkuutta. Minulla ne tuppaavat jäädä viime tinkaan. Aikamoinen määrä lahjoja sinulla onkin ostettavana. Minä yritän päästä vähän vähemmällä, vaikka lahjojen anto rajoittuukin ihan lähimmäisiin ja (mukamas) pieniin lahjoihin. Minusta lahjojen antaminen on vain niin kivaa.

      En lupaa täksi jouluksi välttämättä mitään uutta. Minulla tuossa odottelee yksi "uus-vanha" koriste, jota ei ole näkynyt täällä blogin puolella vielä. Valot verhon taakse ajattelin toteuttaa tänäkin vuonna, mutta ehkä jotain pienimuotoista "virittelen".

      Meillä ulkovalot odottavat vielä asentamista (ovat siis kaupassa). Tuonne pimeällä pihamaalle pitäisi ehdottomasti saada jotain...Katsotaan, mitä sinne olen kehittelemässä.

      Terkkuja sinne sysipimeään pääkaupuinkiseudulle!
      Terkuin, Satu

      Poista